Warsztaty i szkolenia

Szkolenia dla pracowników oświaty

PODZIEL SIĘ:

Spis treści

  1. Szkolenia dla pracowników oświaty
  2. Jak efektywnie rozpoznawać i zaspokajać potrzeby rozwojowe i edukacyjne dziecka?
  3. Jak radzić sobie z „trudnymi” uczniami wykorzystując umiejętności diagnostyczne i terapeutyczne?
  4. Jak pracować z rodzicami w ramach spotkań rodzinnych?
  5. Praca metodą genogramu. Szkolenie dla pedagogów i psychologów szkolnych.
  6. Wychowawca jako coach, czyli jak wykorzystywać zasady coachingu w pracy wychowawczej z uczniami i ich rodzicami.
  7. Nauczyciel jako coach, czyli jak wykorzystywać zasady coachingu w uczeniu.
  8. Jak przekonać pracowników, aby chciało im się chcieć? Warsztaty dla dyrektorów
  9. Rodzina z problemem alkoholowym i przemocą a możliwości pomocy w ramach zespołu psychologiczno-pedagogicznego.
  10. Warunki uczestnictwa

 

1. Szkolenia dla pracowników oświaty

Po tych szkoleniach będziesz:

  • lepiej porozumiewała się / porozumiewał się z uczniami a oni będą z tobą chętniej współpracowali, 
  • skuteczniej przekonywała/ przekonywał dzieci do uczenia się,
  • skuteczniej przekonywała/ przekonywał uczniów i ich rodziny do zmiany swego zachowania,
  • potrafiła / potrafił wykorzystać znajomość historii rodziny od rozwiązywania jej aktualnych problemów,
  • łatwiej porozumiesz się z rodziną wymagającą pomocy i skuteczniej ją wesprzesz w rozwiązywaniu problemów,
  • szybciej rozpoznasz przyczyny problemów dzieci i łatwiej zaplanujesz udzielenie im skutecznej pomocy,
  • mogła / mógł pomóc dzieciom z rodziny z problemem alkoholowym i/lub przemocą.

 

2. Jak efektywnie rozpoznawać i zaspokajać potrzeby rozwojowe i edukacyjne dziecka?

Po tym szkoleniu będziesz lepiej porozumiewała się / porozumiewał się z uczniami a oni będą z tobą chętniej współpracowali!

Cele: Dowiesz się, jak:

  • budować kontakt z uczniem poprzez aktywne słuchanie, zadawanie pytań, formułowanie komunikatów typu „ja „ i „tu i teraz”
  • wyrażać emocje w konstruktywny sposób,
  • rozpoznać i wzmacniać mocne strony uczniów,
  • rozpoznać własne mocne strony w budowaniu relacji.   Treści: Budowanie relacji, elementy komunikacji interpersonalnej, motywacja.

 

3. Jak radzić sobie z „trudnymi” uczniami wykorzystując umiejętności diagnostyczne i terapeutyczne?

Po tym szkoleniu szybciej rozpoznasz przyczyny problemów dzieci i łatwiej zaplanujesz udzielenie im skutecznej pomocy.    

Cele: Będziesz potrafiła / potrafił:

  • diagnozować specyficzne potrzeby edukacyjne ucznia, rozpoznawać specjalne potrzeby edukacyjne,
  • stosować diagnozę obserwacyjną w procesie komunikacji interpersonalnej,
  • planować przebieg pracy terapeutycznej z dzieckiem,
  • opisywać przebieg relacji terapeutycznej.
  • Treści: diagnoza obserwacyjna, diagnoza pedagogiczna i umiejętności relacyjne

 

4. Jak pracować z rodzicami w ramach spotkań rodzinnych?

Po szkoleniu łatwiej porozumiesz się z rodziną wymagającą pomocy i skuteczniej ją wesprzesz w rozwiązywaniu problemów.

Cele: Będziesz potrafiła / potrafił:

  • rozpoznawać mechanizmy powstające w systemie rodzinnym,
  • wykorzystywać systemowe podejście do wspomagania rodziny,
  • diagnozować potrzeby poszczególnych członków rodziny,
  • o planować przebieg pracy w ramach spotkań z rodziną.
  • rozpoznawać mechanizmy funkcjonujące w rodzinie z problemem alkoholowym i przemocą,
  • diagnozować i opisywać role poszczególnych członków rodziny z problemem alkoholowym,
  • podejmować działania wspierające dzieci,
  • planować przebieg pracy z poszczególnymi członkami rodziny.

 

5. Praca metodą genogramu. Szkolenie dla pedagogów i psychologów szkolnych.

Po szkoleniu będziesz potrafiła / potrafił wykorzystać znajomość historii rodziny od rozwiązywania jej aktualnych problemów.

Genogram to graficzny schemat przekazów transgeneracyjnych w rodzinie, podobny do drzewa genealogicznego. Ilustruje związki i relacje między krewnymi oraz ważne daty z życia członków rodziny. Informuje też o wizji życia rodzinnego, jakie dana osoba otrzymała od swojej rodziny, wskazując prawdopodobne przyczyny jej aktualnej sytuacji życiowej.

Cele: Będziesz potrafiła / potrafił:

  • konstruować spotkania z rodziną w oparciu o genogram rodziny,
  • konstruować i interpretować genogram rodziny, z którą będą pracować,
  • wykorzystywać genogram do wspierania rozwoju rodziny.

Treści: Zasady tworzenia i analizy genogramów. Szkolenie zakłada prace nad własnym genogramem uczestników!

 

6. Wychowawca jako coach, czyli jak wykorzystywać zasady coachingu w pracy wychowawczej z uczniami i ich rodzicami.

Po szkoleniu będziesz skuteczniej przekonywał / przekonywała uczniów i ich rodziny do zmiany swego zachowania.

Cele: Będziesz potrafiła / potrafił:

  • budować kontakt z uczniem i rodzicem poprzez aktywne słuchanie i zadawanie pytań,
  • rozpoznawać i osłabiać wpływ przekonań ograniczających ucznia, rodzica,
  • wspierać uczniów i ich rodziców w dokonywaniu zmian poprzez formułowanie celów, odkrywanie motywacji, planowanie działań,
  • ułatwiać poznanie i wzmacniać świadomość mocnych stron uczniów,
  • przekazywać informacje zwrotne na temat postępów ucznia tak, aby wzmacniały jego gotowość zmian.

 

7. Nauczyciel jako coach, czyli jak wykorzystywać zasady coachingu w uczeniu.

Po szkoleniu będziesz skuteczniej  przekonywała / przekonywał dzieci do uczenia się.

Cele: Będziesz potrafiła / potrafił:

  • tworzyć atmosferę sprzyjającą uczeniu się poprzez budowanie kontaktu, styl komunikowania, odwołanie do emocji,
  • wspierać uczniów w określaniu własnych celów uczenia się poprzez formułowanie pytań, odwołanie do wartości,
  • wspierać uczącego się w wyborze przez niego form uczenia się najlepiej odpowiadających jego predyspozycjom i oczekiwaniom,
  • przekazywać informacje zwrotne na temat postępów ucznia tak, aby wzmacniały jego gotowość do uczenia się.

Treści: ocenianie kształtujące, inteligencje wielorakie H. Gardnera, preferowane modalności sensoryczne, kanały percepcji, zarządzanie emocjami.

 

8. Jak przekonać pracowników, aby chciało im się chcieć? Warsztaty dla dyrektorów

Po szkoleniu będziesz skuteczniej motywował / motywowała pracowników do lepszej pracy.

Cele: Będziesz potrafiła / potrafił:

  • tworzyć atmosferę sprzyjającą wymianie informacji pomiędzy Tobą a pracownikami,
  • podejmować codzienne działania sprzyjające zaangażowaniu pracowników w wykonywanie zadań,
  • wspierać pracowników w określaniu własnych celów zawodowych poprzez formułowanie pytań, odwołanie do wartości,
  • wspierać pracowników w podejmowaniu zadań najlepiej odpowiadających jego predyspozycjom i oczekiwaniom,
  • przekazywać informacje zwrotne na temat osiągnięć w pracy zawodowej tak, aby wzmacniały jego zaangażowanie.
  • zwracać uwagę pracownikom, którzy nie wywiązują się ze swoich zadań, tak aby spowodować zmianę ich zachowania a uniknąć oporu .

Treści: Model GROW, aktywne słuchanie, 3 stopniowy model wprowadzania zmian C.i D.Heath`ów,

 

9. Rodzina z problemem alkoholowym i przemocą a możliwości pomocy w ramach zespołu psychologiczno-pedagogicznego:

Po szkoleniu będziesz skutecznie mogła / mógł pomóc dzieciom z rodziny z problemem alkoholowym i/lub przemocą.

Treści: diagnoza obserwacyjna, diagnoza pedagogiczna i umiejętności relacyjne

 

Warunki uczestnictwa

Liczba uczestników: minimum 6 osób – maksimum 16 osób.

Zajęcia odbywają  się w siedzibie Pracowni przy ul. Warszawskiej 34, III piętro.

Opłata obejmuje udział w warsztacie, słodki poczęstunek podczas przerw, zaświadczenie potwierdzające udział.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie formularza zgłoszenia przez nasz formularz w zakładce kontakt.

Po wysłaniu formularza otrzymają Państwo mail zwrotny z potwierdzeniem zgłoszenia.

Przesłanie formularza zgłoszenia traktowane jest jako wstępna rezerwacja miejsca. Ostateczną rezerwacją miejsca będzie wniesienie opłaty na rachunek bankowy w terminie 14 dni od daty zgłoszenia oraz okazanie dowodu opłaty w dniu rozpoczęcia zajęć.

W przypadku odwołania szkolenia przez firmę Pracownię Psychoterapii Psychoedukacja INTEGRA, kwota wpłacona na poczet szkolenia zostanie niezwłocznie zwrócona na konto klienta, lub jeżeli klient wyrazi zgodę – zostanie mu zaproponowany inny termin szkolenia.

W przypadku wycofania się z udziału w szkoleniu później niż na tydzień przed jego rozpoczęciem zwracamy tylko połowę wpłaty.

Jeżeli uczestnik nie będzie mógł uczestniczyć w określonym terminie szkolenia i zgłosi ten fakt najpóźniej na 2 dni przed szkoleniem, wówczas z jego miejsca może skorzystać inna wskazana osoba. Nieobecność na szkoleniu oznacza brak zwrotu dokonanej wpłaty.

Więcej informacji Wioletta Kujawa – Brzezińska tel. 603704720.


« Powrót



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

BĄDŹMY W KONTAKCIE

Integra - Pracownia Psychoterapii i Psychoedukcji

Integra - Pracownia Psychoterapii i Psychoedukcji

Białystok, ul. Warszawska 34, III piętro
tel. 608 686 376
WYŚLIJ DO NAS WIADOMOŚĆ

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji jest dostępnych na stronie Wszystko o ciasteczkach.

Akceptuję